Köpvillkor

Köpvillkor - KOMPOSITlagret.se

Relax Nordic Aps

co/KOMPOSITlageret

Niels Bohrs Vej 17F

8660 Skanderborg

Tlf: +46 84 00 20 130 

CVR: 41801220

E-mail: kontakta@kompositlagret.se


Betalning


Kompositlagret.se accepterar onlinebetalningar med betalkort, både debit- och kreditkort, Visa, Mastercard och Klarna.

Betalningen kommer endast att dras från ditt kort när varan skickas (om inget annat har avtalats eller specificerats i din beställning).

KOMPOSITlagret använder en godkänd betalserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyder att dina uppgifter inte kan avläsas.

Vi reserverar oss för eventuella prisfel och slutsålda/utgångna varor. Om du önskar kvittering på ditt köp, bedes du skicka ett e-postmeddelande till kontakta@kompositlagret.se

Reservation av belopp


Vid betalning med betalkort, både debit- och kreditkort, görs en reservation på beloppet för köpet. Detta belopp reserveras tills webbshoppen har behandlat och skickat din beställning. När beställningen har skickats dras pengarna från den valda betalningsmetoden. Reservationstiden beror på produkten/tjänsten.

Priser


Alla belopp är i svenska kronor och inkluderar moms.

Vi reserverar oss för eventuella prisfel och rätt att ändra priser utan föregående samtycke.

Leverans


Leveranstiden för din beställning är normalt  2-8 vardagar.

Om två produkter med olika leveransdatum köps, kommer den längsta leveranstiden att gälla. KOMPOSITlagret förbehåller sig rätten att skicka beställningarna tillsammans. Om delad leverans önskas kan extra kostnader tillkomma som betalas av kunden.

Beställningar levereras endast till närmaste kantsten, om inte annat är avtalat med KOMPOSITlagret.
Om du har önskemål gällande leverans, vänligen skriv detta i kommentarsfältet vid beställningen eller skicka ett e-postmeddelande innan beställningen skickas. Vi kommer att göra vårt bästa för att möta dessa önskemål så långt som möjligt, med förbehåll för vår externa transportörs planering.
Alla beställningar ställs på lämplig plats på kundens adress utan kvittens men med fotodokumentation av leveransen. Detta görs för att undvika att kunden riskerar extra betalning för en ny leverans om chauffören inte hittar någon hemma på adressen.

Leveransvillkor

 

KOMPOSITlagret anlitar bland annat PSP Worldwide logistics , Jysk transport och Postnord för leveranser. 

*Tillkörningsvägen och eventuella vändplaner måste vara minst 6 meter breda och får inte vara blockerade av bilar eller andra hinder som förhindrar chauffören att svänga.
*Lastbilen måste utan hinder kunna köra in på en eventuell vändplan och helst kunna vända på den.
*Av säkerhetsskäl kommer chauffören inte att backa längre sträckor.

När du modtager din beställning, vänligen undersök produkten så snart som möjligt för eventuella fel eller skador. Om du upptäcker att varan är ofullständig eller har blivit skadad under transporten, vänligen skicka en reklamation till oss inom 3 vardagar via kontakta@kompositlagret.se – Bifoga bilder på varan, ordernummer och en beskrivning av felet eller skadan i din reklamation.
Om vi inte får din reklamation inom 3 vardagar, anser vi att varan har levererats korrekt och reklamationsrätten för leveransen bortfaller.
Fraktskador omfattas inte av reklamationsrätten om varan har mottagits med kvittens och ingen invändning har gjorts till transportören.

Vi rekommenderar våra kunder att vänta med att anlita hantverkare tills beställningen har mottagits och kontrollerats för eventuella fel eller skador.

KOMPOSITlagret levererar i dagsläget i första hand till stora delar av Syd- och Mellansverige. Vid större beställningar är du välkommen att kontakta oss för leverans till övriga adresser.

Ångerrätt


Som konsument har du  14  dagars ångerrätt när du handlar hos KOMPOSITlagret.

Du kan ångra ditt köp upp till 14 dagar från det att du har mottagit varan, förutsatt att varan inte har använts.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du mottog din vara. Om du har beställt flera olika varor i samma köp men de levereras separat, börjar fristen att löpa från den dag då du mottog den sista varan.

Ångerfristen innebär att du har 14 dagar från

mottagandet av varan att meddela oss om att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till kontakta@kompositlagret.se eller ringa oss på +46 84 00 20 130.

I ditt meddelande måste du tydligt ange att du vill använda din ångerrätt. Du kan inte ångra din beställning genom att enbart vägra ta emot varan utan att informera oss om detta.

Ångra en del av köpet


Om du har köpt flera varor från oss, har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de har köpts som en samlad beställning.

Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av köpet.

Reklamationsrätt


Enligt konsumentköplagen har du som konsument 36 månaders reklamationsrätt på alla varor.

Reklamationsrätten innebär att du kan klaga på fel och brister i produkten som uppstått inom 36 månader efter att varan har mottagits. Det är dock en förutsättning att dessa brister inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annan skadlig hantering som orsakat bristen. Du kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller få ett prisavdrag, beroende på den konkreta situationen. Detta förutsätter att reklamationen är berättigad.

Du måste reklamera inom skälig tid efter att du har upptäckt felet. Reklamerar du inom 2 månader räknas reklamationen alltid som inom skälig tid. Vi uppmuntrar dock kunden att reklamera så snabbt som möjligt.

Vi återbetalar dina rimliga fraktkostnader som du kan ha för returfrakten, när reklamationen är berättigad. Varan måste alltid skickas tillbaka i säker förpackning. Kom ihåg att spara ett kvitto på avsändningen så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

När du vill reklamera en produkt, ska en bild skickas in som dokumentation, varefter vi kommer att behandla reklamationen. Bilderna skickas till e-post: kontakta@kompositlagret.se.

Vi tar bara emot paket som skickas direkt till korrekt adress.

När du returnerar varan, vänligen inkludera en detaljerad beskrivning av problemet.

Retur


Om du har meddelat oss att du vill använda din ångerrätt, måste du returnera din beställning till oss senast 14 dagar efter att du har meddelat oss om din ånger. Det är viktigt att du informerar vår kundtjänst om returfrakten innan du skickar tillbaka varan.

Om du behöver hjälp att returnera varan, kan du ringa oss på +46 84 00 20 130. Observera att du själv ansvarar för fraktkostnaderna. Kunden är ansvarig om varan skadas under transporten, så kom ihåg att packa varan ordentligt så att den inte skadas under returfrakten.

När du returnerar varan, beskriv gärna problemet så detaljerat som möjligt.

Varan skickas till:

KOMPOSITlagret

Niels Bohrs Vej 17F

8660 Skanderborg

Danmark

Vi tar inte emot paket utan leverans eller paket som skickas med postförskott.

Varans skick när du returnerar den till oss


Om returvaran har minskat i eller mist sitt värde och det beror på att du har använt den på ett sätt som inte varit nödvändigt för att fastställa varans skick, egenskaper eller funktioner, kan du endast få en del av köpesumman återbetald.

Beloppet du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du endast får tillbaka fraktkostnaderna.

Om den ursprungliga förpackningen saknas kan detta eventuellt medföra en värdeminskning på varan.

Vi rekommenderar att du emballerar och packar varan ordentligt vid returfrakt.

Förskottsbetalning och leveransvillkor


Vid köp av utvalda produkter genom våra specialkampanjer, kan Kompositlagret.se kräva förskottsbetalning innan leverans. Detta kommer alltid att framgå tydligt i samband med den specifika kampanjen.

Vid förskottsbetalning förbehåller sig Kompositlagret.se rätten att fördröja leveransen om oförutsedda omständigheter uppstår i leveransprocessen från våra producenter. Kunden kommer att informeras om eventuella förseningar så snart som möjligt.

Särskilda villkor för näringsidkare


Försäljnings- och leveransvillkoren för konsumenter gäller även för näringsidkare – dock med följande ändringar:

  • Det finns ingen ångerrätt för näringsidkare.

  • Det är 3 månaders reklamationsrätt från det ursprungliga fakturadatumet, om inget annat avtalats skriftligt. Byte eller reparation innebär inte att en ny 3-månaders reklamationsperiod börjar löpa. Kompositlagret.se förbehåller sig äganderätten till varor köpta på kredit tills hela köpesumman är betald (äganderättsförbehåll).

Kompositlagret.se har under reklamationsperioden på 3 månader från leveransdagen, rätt att åtgärda levererade varor som är bristfälliga enligt avtalet. Sådan åtgärd sker enligt Kompositlagret.se:s val genom reparation eller ersättningsleverans. Kompositlagret.se har även rätt att, som alternativ till reparation eller ersättningsleverans, utfärda en kreditnota till köparen motsvarande den ursprungliga köpesumman för de levererade varorna, för att uppfylla sin skyldighet att avhjälpa fel.

Alla kostnader i samband med upprätthållandet av äganderättsförbehållet åligger köparen.


Blog posts

View all
Akustikpanel – där design möter lugn

Akustikpanel – där design möter lugn

Akustikpanel – där design möter lugn Att inreda med akustikpaneler handlar idag lika mycket om stil som om funktion. De har gått från att vara en teknisk lösning till att bli en självklar del av mo...

Akustikpaneler som sänggavel

Akustikpaneler som sänggavel

Akustikpaneler som sänggavel: En investering i välbefinnande Att skapa ett harmoniskt sovrum handlar inte bara om bekväma madrasser och mjuka textilier. Akustikpaneler som sänggavel är en lösning s...

akustikpanelVarför ska du välja akustikpaneler till sovrummet?

Varför ska du välja akustikpaneler till sovrummet?

Sovrummet förvandlas med akustikpaneler till en fristad, där oönskade ljud dämpas och sömnkvaliteten förbättras. Med paneler som både optimerar ljudmiljön och tillför ett elegant designinslag, blir...